Všeobecné obchodní podmínky
VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY
obchodní společnosti
YUPEELAND s.r.o.
IČO: 092 85 580
se sídlem: Nové sady 988/2, 602 00 Brno
zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Brně pod sp. zn. C 118256
(dále též jen „poskytovatel“)
pro účely poskytování služeb v oblasti pořádání kurzů volnočasových aktivit
- POSTUP UZAVŘENÍ SMLOUVY
- Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále též jen „Obchodní podmínky“ či „OP“) upravují, v souladu s ustanovením § 1751 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, v platném znění (dále též jen „občanský zákoník“ či „OZ“), vzájemná práva a povinnosti mezi poskytovatelem a objednatelem (resp. účastníkem) v rámci smluvního vztahu vzniklého na základě uzavření Smlouvy o účasti na kurzu ve smyslu ustanovení § 1746 odst. 2 občanského zákoníku (dále též jen „Smlouva“). Obchodní podmínky tvoří nedílnou součást Smlouvy.
- Předmětem Smlouvy je sjednání podmínek účasti objednatele (resp. účastníka) na kurzu pořádaném poskytovatelem.
- Smlouva je uzavírána postupem na základě předchozí písemné přihlášky k účasti na kurzu, která bude vyplněna a odeslána poskytovateli ze strany objednatele (dále též jen „přihláška“). Přihláška může být doručena poskytovateli prostřednictvím (a) registračního formuláře dostupného na internetové adrese, (b) e-mailové adresy poskytovatele info@yupeeland.cz nebo (c) listinné formy doručené na adresu Nové sady 988/2, 602 00 Brno. Po doručení přihlášky je objednatel vyzván poskytovatelem k provedení úhrady ceny kurzu. Okamžikem řádné úhrady ceny kurzu dochází k potvrzení přihlášky ze strany poskytovatele a uzavření Smlouvy mezi poskytovatelem a objednatelem, o čemž poskytovatel informuje objednatele prostřednictvím písemného potvrzení zaslaného na kontaktní e-mailovou adrese objednatele.
- Objednatel provedením úhrady ceny kurzu výslovně souhlasí s postupem uzavření Smlouvy, jakož i se zněním Obchodních podmínek, se kterými se objednatel před uzavřením Smlouvy řádně seznámil.
- Objednatel bere na vědomí, že poskytovatel není povinen s objednatelem Smlouvu uzavřít, a to především v případě naplnění kapacity požadovaného kurzu. V takovém případě není poskytovatel povinen objednateli poskytnout údaje nezbytné pro provedení úhrady ceny kurzu. O svém nezájmu či nemožnosti uzavření Smlouvy informuje poskytovatel objednatele prostřednictvím kontaktní e-mailové adresy nebo jiným vhodným způsobem. Objednateli nevznikají na základě pouhého odeslání přihlášky žádná práva vůči poskytovateli.
- Smlouva a Obchodní podmínky nahrazují jakákoliv jiná předchozí ujednání mezi poskytovatelem a objednatelem učiněná v souvislosti s účastí na kurzu.
- V otázkách neupravených v Obchodních podmínkách se řídí smluvní vztah mezi poskytovatelem a objednatelem příslušnými ustanoveními občanského zákoníku.
- Definice pojmů:
- internetová adresa – internetovou adresou se rozumí webová doména www.yupeeland.cz.
- kurz – kurzem se rozumí akce pořádaná poskytovatelem, jejíž obsah, rozsah a popis souvisejících plnění, které jsou s konkrétní akcí spojeny, jsou blíže specifikovány na internetové adrese a v přihlášce.
- objednatel – objednatelem se rozumí fyzická osoba, která uzavírá Smlouvu s poskytovatelem. Objednatelem může být výhradně osoba starší 18 let, přičemž objednatel může být osobou odlišnou od osoby účastníka. V takovém případě je objednatel povinen na svoji odpovědnost zajistit, že účastník bude shodně dodržovat veškeré povinnosti, které vyplývají z obchodních podmínek pro objednatele.
- účastník – účastníkem se rozumí fyzická osoba, která se na základě Smlouvy osobně účastní kurzu pořádaného poskytovatelem. V případě, že je účastníkem osoba mladší 18 let, je nezbytné, aby byla Smlouva v jeho prospěch uzavřena jeho zákonným zástupcem.
- CENA KURZU A PLATEBNÍ PODMÍNKY
- Objednatel se na základě Smlouvy zavazuje uhradit pronajímateli za účast na kurzu smluvní odměnu ve výši určené ve vztahu ke konkrétnímu kurzu dle aktuálně platného ceníku, který je veřejně dostupný na internetové adrese (dále též jen „cena kurzu“).
- Cena kurzu se skládá ze smluvní odměny poskytovatele za poskytnutí služeb s kurzem souvisejících. Součástí ceny kurzu není zdravotní / úrazové pojištění, pojištění odpovědnosti účastníka za škodu způsobenou třetím osobám, jakož ani žádné další plnění či služby, které nejsou ve vztahu ke konkrétnímu kurzu výslovně uvedeny na internetové adrese či v přihlášce.
- Cena kurzu je splatná v plné výši vždy před uzavřením Smlouvy. Provedení řádné úhrady ceny kurzu je podmínkou k uzavření Smlouvy a bez splnění této povinnosti tak objednateli nevznikají žádná práva vůči poskytovateli.
- Způsob provedení úhrady ceny kurzu je závislý na aktuálně akceptovaných možnostech platby ze strany poskytovatele. Úhradu je možné provést především prostřednictvím platební brány či bankovním převodem. Bližší platební údaje budou poskytnuty objednateli poskytovatelem po doručení přihlášky.
- Po řádném provedení úhrady ceny kurzu ze strany objednatele je poskytovatel povinen vystavit a zaslat / předat objednateli příslušný daňový doklad. Objednatel přitom výslovně souhlasí s tím, že daňový doklad může být v souladu s ustanovením § 26 odst. 3 zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, v platném znění, zaslán také v elektronické podobě, pokud to povaha účetního dokladu umožňuje.
- Slevy z původní ceny kurzu, které poskytovatel vyhlásí v době po provedení úhrady ceny kurzu ze strany objednatele, se na dříve uzavřené Smlouvy nevztahují. Objednateli tak v takovém případě nevzniká právo na vrácení poměrné části dříve uhrazené ceny kurzu.
- Pro případ, že poskytovatel poskytuje slevu z ceny kurzu ve vazbě na věk účastníka kurzu, platí, že účastník nesmí překročit stanovenou věkovou hranici v průběhu trvání celého kurzu. V opačném případě bude objednateli účtována cena kurzu, která odpovídá věku účastníka, kterého dosáhne v době skončení kurzu.
- PODMÍNKY KONÁNÍ KURZU
- Bližší podmínky konání kurzu jsou upraveny vždy ve vztahu k jednotlivému kurzu na internetové adrese a v přihlášce. Obecně však náleží poskytovateli a objednateli níže uvedené práva a povinnosti.
- Poskytovateli náleží právo na:
- Úplné zrušení kurzu před jeho zahájením v případě, že poskytovatel není z objektivních důvodů schopen kurz realizovat v žádném rozsahu. V takovém případě náleží objednateli nárok na vrácení plné ceny kurzu, nikoliv však nárok na náhradu škody.
- Provedení změny podmínek konání kurzu před jeho zahájením v případě, že poskytovatel není z objektivních důvodů schopen kurz v dříve sjednaném rozsahu realizovat. Změna podmínek konání kurzu bude objednateli oznámena prostřednictvím kontaktní e-mailové adresy (součástí je popis změny kurzu; např. změna termínu konání, změna ceny kurzu, apod.). Nebude-li objednatel se změnou podmínek konání kurzu souhlasit, je oprávněn Smlouvu vypovědět bez rizika smluvní sankce ve smyslu storno poplatku. Nevyjádří-li se však objednatel zamítavým způsobem k tomuto oznámení do 7 kalendářních dnů, má se za to, že s uvedenou změnou podmínek konání kurzu výslovně souhlasí a akceptuje ji.
- Provedení operativní změny podmínek konání kurzu v průběhu jeho trvání v případě, že poskytovatel není z objektivních důvodů schopen kurz v dříve sjednaném rozsahu realizovat. Poskytovatel je v takovém případě povinen v co nejvyšší míře zachovávat původní účel a podmínky konání kurzu, a dále je také povinen objednateli poskytnout slevu z ceny kurzu, odůvodňuje-li to povaha a rozsah provedené změny.
- Objektivními důvody pro účely bodu 3.2 a) až c) se rozumí především zásah vyšší moci, tj. například nepříznivé povětrnostní podmínky a počasí obecně, živelné pohromy, apod. Těmito důvody se dále rozumí také jednání třetích osob, které nebyl poskytovatel schopen ovlivnit.
- Objednateli náleží právo na:
- Poskytování řádného plnění s kurzem souvisejícího, a to v předem sjednaném rozsahu.
- Poskytování informací o všech změnách podmínek konání kurzu.
- Záměnu osoby účastníka kurzu v případě, že se původní účastník nebude moct kurzu zúčastnit. Podmínkou záměny účastníka kurzu je písemné oznámení o záměně účastníka, které bude poskytovateli doručeno nejpozději 2 kalendářní dny před zahájením kurzu. Součástí tohoto oznámení musí být také písemný souhlas nového účastníka s obchodními podmínkami, jakož i dalšími podmínkami konání kurzu. V případě rozdílné ceny kurzu ve vztahu k novému účastníkovi je nový účastník povinen tento rozdíl uhradit nejpozději při nástupu do kurzu. V opačném případě nebude novému účastníkovi účast na kurzu povolena a objednateli nevzniká nárok na vrácení ceny kurzu, a to ani v poměrné výši.
- Ochranu osobních údajů v souladu s článkem 5 OP.
- Objednatel je povinen:
- Uhradit cenu kurzu a na vyzvání poskytovatele se prokázat dokladem o zaplacení.
- Při komunikaci s poskytovatelem uvádět výhradně pravdivé údaje, a to především informace uvedené v přihlášce.
- Řídit se v průběhu trvání kurzu výhradně pokyny oprávněného zástupce poskytovatele a chovat se výhradně způsobem, který předchází vzniku újmy na životě, zdraví a majetku třetích osob a poskytovatele.
- Informovat poskytovatele o všech vadách či škodách na zařízeních, které poskytovatel v průběhu kurzu svěřil objednateli k užívání.
- Nahradit poskytovateli veškerou škodu, kterou mu v průběhu trvání kurzu či v souvislosti s ním způsobí.
- Zakazuje se účast na kurzu osobám, které jsou pod vlivem alkoholu nebo jiných omamných látek. Ve vztahu k těmto osobám, jakož i osobám jinak se nevhodně chovajícím či narušujícím průběh konání kurzu, si vyhrazuje poskytovatel právo k předčasnému ukončení smlouvy (tj. výpovědi), a to bez nároku na vrácení poměrné části ceny kurzu.
- Objednatel se účastní kurzu na vlastní nebezpečí a poskytovatel tak nenese žádnou odpovědnost za újmu na životě, zdraví a majetku objednatele či třetích osob, která vznikne v souvislosti se zaviněným jednáním, byť nedbalostním, ze strany objednatele. Poskytovatel z tohoto důvodu objednateli doporučuje, aby se pro tyto účely na své náklady pojistil (formou úrazového pojištění apod.) a současně se zavazuje vyvinout veškerá vhodná opatření k tomu, aby vzniku škodu bylo předejito.
- V případě, že nastanou okolnosti, které nejsou v moci poskytovatele, a jejichž vznik, průběh a následky ovlivní realizaci kurzu (např. dopravní kolaps, nepříznivé počasí, apod.), nevzniká objednateli nárok na slevu z ceny kurzu, není-li s poskytovatelem dohodnuto jiným způsobem. To nevylučuje nárok na slevu z ceny kurzu v případě zaviněného jednání poskytovatele.
- UKONČENÍ SMLOUVY, STORNO PODMÍNKY, ABSENCE ÚČASTNÍKA
- Smlouvu, která je uzavírána na dobu určitou (tj. do skončení kurzu), je možné ukončit mimo účinků jejího splnění také dohodou smluvních stran či výpovědí Smlouvy v případech stanovených v Obchodních podmínkách.
- Poskytovatel je oprávněn Smlouvu vypovědět v případě jakéhokoliv opakovaného či závažného porušení povinností objednatele (resp. účastníka), které pro něj vyplývají z Obchodních podmínek, přičemž Objednateli v případě takového předčasného ukončení Smlouvy nenáleží nárok na vrácení ceny kurzu. Tato skutečnost přitom nevylučuje nárok poskytovatele na náhradu škody způsobené jednáním objednatele.
- Objednatel bere na vědomí, že od Smlouvy může odstoupit pouze za podmínek sjednaných v Obchodních podmínkách, když Smlouva je smlouvou ve smyslu ustanovení § 1837 písm. j) OZ.
- Objednatel je oprávněn Smlouvu kdykoliv a bez udání důvodu vypovědět, a to na základě písemné výpovědi doručené poskytovateli na jeho kontaktní e-mailovou adresu nebo na adresu sídla poskytovatele. V takovém případě je však objednatel povinen nahradit poskytovateli škodu způsobenou předčasným ukončením Smlouvy. Za tímto účelem smluvní strany sjednávají, že náhrada škody bude poskytovateli uhrazena ve výši storno poplatku dle bodu 4.5 OP.
- Výše storno poplatku je stanovena v závislosti na délce doby zbývající do dne zahájení kurzu, a to následujícím způsobem:
- 45 a více dnů do dne zahájení kurzu 30 % ceny kurzu
- 44 až 31 dnů do dne zahájení kurzu 50 % ceny kurzu
- 30 až 15 dnů do dne zahájení kurzu 70 % ceny kurzu
- 14 až 1 den do dne zahájení kurzu 90 % ceny kurzu
- v průběhu trvání kurzu 100 % ceny kurzu
- Objednatel výslovně souhlasí s tím, že poskytovatel je oprávněn započíst svůj nárok na úhradu storno poplatků proti dosud uhrazené ceně kurzu. Zbývající rozdíl je poskytovatel povinen zaslat na bankovní účet určený objednatelem.
- Storno poplatky dle bodu 4.5 OP nebudou objednateli účtovány v případě, že zajistí náhradního účastníka, budou-li současně splněny předpoklady dle bodu 3.4 c) OP.
- V případě, že se objednatel nebude moct zúčastnit některé z dílčích lekcí kurzu, je povinen tuto skutečnost oznámit poskytovateli nejpozději do 18:00 hod. předchozího dne, kdy se dílčí lekce kurzu koná. V takovém případě se jedná o omluvenou absenci a účastník má právo zúčastnit se dílčí lekce kurzu v jiném termínu, bude-li taková dílčí lekce uskutečněna (účastníkovi však nevzniká právo na vrácení poměrné části ceny kurzu). V případě neomluvené absence nevzniká účastníkovi nárok na žádné plnění ze strany poskytovatele.
- OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ
- Ochrana osobních údajů objednatele a účastníka (dále též jen „Subjekt“), který je fyzickou osobou, je poskytována v souladu s Nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů; dále též jen „GDPR“) a souvisejícími právními předpisy upravujícími ochranu osobních údajů (tj. zejména zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, v platném znění).
- Správcem osobních údajů je společnost YUPEELAND s.r.o., IČO: 09285580, se sídlem: Nové sady 988/2, 602 00 Brno, zapsaná u Krajského soudu v Brně pod sp. zn. C118256 (dále též jen „Správce“), která zpracovává osobní údaje za níže uvedených podmínek.
- Správce zpracovává pro níže uvedené účely následující osobní a identifikační údaje Subjektu:
- jméno a příjmení (případně obchodní firma);
- adresa bydliště / místo podnikání (sídlo);
- rodné / identifikační číslo osoby;
- daňové identifikační číslo osoby;
- adresa elektronické pošty;
- telefonní čísla;
- údaje o kontaktních osobách.
(výše uvedené údaje společně dále též jen „osobní údaje“)
- Na základě smluvního vztahu se Správcem je osobní údaje Subjektu oprávněn/a dále zpracovávat také fyzická osoba Sabina Kuldová, IČO: 05499178, se sídlem: Jívka 209, 542 13, zapsaná u Živnostenského úřadu Trutnov (dále též jen „Zpracovatel“).
- Správce zpracovává výše uvedené osobní údaje Subjektu pro níže uvedené účely:
- plnění Smlouvy, a to na základě čl. 6 odst. 1 písm. b) GDPR;
- plnění právních povinností Správce stanovených obecně závaznými právními předpisy, a to na základě čl. 6 odst. 1 písm. c) GDPR;
- určení, výkonu nebo obhajoby právních nároků Správce, a to na základě čl. 6 odst. 1 písm. f) GDPR;
- zasílání obchodních sdělení, a to na základě čl. 6 odst. 1 písm. f) GDPR z důvodu existence oprávněného zájmu Správce spočívajícího v přímém marketingu.
- Osobní údaje jsou Správcem zpracovávány po dobu nezbytnou vzhledem k účelu jejich zpracování následovně:
- K účelu podle bodu 5.5 písm. a) OP do doby zániku závazku ze Smlouvy. Tím není dotčena možnost Správce tyto osobní údaje následovně dále zpracovávat (v nezbytném rozsahu) k účelům podle bodů 4.5 písm. b), c) a d) OP.
- K účelu podle bodu 5.5 písm. b) OP po dobu trvání příslušné právní povinnosti Správce.
- V případě zahájení a trvání soudního, správního nebo jiného řízení, ve kterém jsou řešena práva či povinnosti Správce ve vztahu k objednateli, neskončí doba zpracování osobních údajů k účelu podle bodu 5.5 písm. c) OP před skončením takového řízení.
- K účelu zasílání obchodních sdělení podle bodu 5.5 písm. d) OP do doby, než Subjekt vyjádří svůj nesouhlas s takovým zpracováním.
- Osobní údaje jsou zpracovávány v elektronické podobě automatizovaným způsobem nebo v tištěné podobě neautomatizovaným způsobem.
- Subjekt potvrzuje, že poskytnuté osobní údaje jsou přesné a bere na vědomí, že je povinen uvádět své osobní údaje správně a pravdivě, a dále že je povinen bez zbytečného odkladu informovat Správce o změně svých osobních údajů.
- Subjekt má vůči Správci právo:
- požadovat přístup ke svým osobním údajům (za podmínek uvedených v čl. 15 GDPR);
- na opravu nebo výmaz svých osobních údajů (za podmínek uvedených v čl. 16 a 17 GDPR);
- na omezení zpracování osobních údajů (za podmínek uvedených v čl. 18 GDPR);
- na přenositelnost osobních údajů (za podmínek uvedených v čl. 20 GDPR); a
- vznést námitku proti zpracování osobních údajů (za podmínek uvedených v čl. 21 GDPR).
Výše uvedená práva může objednatel uplatnit zasláním žádosti Správci prostřednictvím e-mailové adresy info@yupeeland.cz.
- Subjekt má v případě pochybnosti o dodržování povinností souvisejících se zpracování osobních údajů právo se obrátit na Správce s žádostí o zjednání nápravy. Jestliže bude žádost Subjektu shledána oprávněnou, Správce neprodleně odstraní závadný stav. Tím není dotčeno právo Subjektu podat stížnost k Úřadu pro ochranu osobních údajů České republiky.
- ZASÍLÁNÍ OBCHODNÍCH SDĚLENÍ A UKLÁDÁNÍ COOKIES
- Objednatel souhlasí se zasíláním informací souvisejících se službami poskytovatele, jakož i obchodních sdělení poskytovatele, na svoji elektronickou adresu.
- Objednatel souhlasí s ukládáním tzv. cookies na jeho počítač. V případě, že je možné Smlouvu uzavřít a závazky z ní plnit, aniž by docházelo k ukládání tzv. cookies na počítač objednatele, může objednatel souhlas podle předchozí věty kdykoliv odvolat.
- ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
- Právní vztah mezi poskytovatelem a objednatelem založený na základě Smlouvy se v otázkách v Obchodních podmínkách výslovně neupravených řídí právním řádem České republiky, především občanských zákoníkem. Pokud právní vztah založený Smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že se řídí českým právním řádem.
- Místně příslušným soudem pro řešení případných sporů ze Smlouvy vyvstalých je soud určený dle sídla poskytovatele. Mimosoudní vyřizování stížností objednatele zajišťuje poskytovatel prostřednictvím e-mailové adresy info@yupeeland.cz. Informaci o vyřízení stížnosti zašle objednatel na kontaktní e-mailovou adresu objednatele. Subjektem příslušným pro mimosoudní řešení sporů s objednatelem, který vystupuje ve vztahu k poskytovatele v postavení spotřebitele, je Česká obchodní inspekce, IČO: 000 20 869, se sídlem: Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2.
- Práva z vadného plnění je objednatel povinen uplatňovat u poskytovatele osobně nebo prostřednictvím e-mailové adresy info@yupeeland.cz (dále též jen „reklamace“), a to bezodkladně po zjištění výskytu vady plnění (nejpozději do 7 dnů), jinak toto právo zaniká. Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy byla reklamace poskytovateli prokazatelně oznámena či doručena. V reklamaci je přitom objednatel povinen podrobně vylíčit, v čem spatřuje vadu plnění a jak k jejímu vzniku došlo. V případě kladného posouzení oprávněnosti reklamace je poskytovatel povinen zjednat nápravu vadného stavu, umožňují-li to okolnosti daného případu. Není-li náprava vadného stavu možná, je poskytovatel oprávněn poskytnout objednateli přiměřenou slevu z ceny kurzu.
- Poskytovatel není ve vztahu k zákazníkovi vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) OZ.
- Objednatel odesláním přihlášky výslovně uděluje poskytovateli souhlas se zpracováním osobních údajů v rozsahu jejich zpracování uvedeném v článku 5 OP a současně souhlasí se zasíláním Obchodních sdělení na jím uvedenou e-mailovou adresu.
- Objednatel na sebe přebírá nebezpečí změny okolností v souladu s ustanovením § 1765 odst. 2 OZ, a to především s ohledem na případnou změnu povětrnostních podmínek či počasí obecně.
- Stane-li se kterékoliv z ustanovení Obchodních podmínek neplatným či neúčinným, není tím dotčena platnost či účinnost ostatních ustanovení Obchodních podmínek, pokud to jejich povaha umožňuje.
- Znění Obchodních podmínek je poskytovatel oprávněn jednostranně měnit či doplňovat. Tím však nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění Obchodních podmínek.
- Tyto Obchodní podmínky, které jsou veřejnosti dostupné na internetové adrese, nabývají platnosti a účinnosti dne 3.7. 2020.